25-08-2010

Melaka & het studentenleven in Singapore

Intussen zit ik nu in mijn 3e weekje studie op de NUS, en het gaat allemaal wel zijn gangetje. Een ding waar ik me over verbaas is dat ik maar 2 vakken heb (en ontzettend veel huiswerk heb!) - en reguliere studenten maar liefst 5 vakken volgen. Het is dan ook meer dan normaal dat de reguliere studenten af en toe een keer overnachten op de NUS.

Afgelopen weekend een weekendje doorgebracht in Melaka - Maleisie. Heel relaxed! :D
Beetje rond gehangen, beetje genoten van het weer, beetje rond gehangen. Beetje gegeten. Je kent het wel :)

Ik hang de laatste tijd wat meer rond met de locals (tijdens mijn lessen) en wat mij vooral opviel dat ze zo snel BLIJ zijn. Ze lachen om alles, en vinden alles geweldig en het is gewoon genieten om te zien hoe blij ze zijn als ze even niet aan het studeren zijn.

Ik ben overigens een instrument rijker: EEN UKULELE.
Helaas klopte mijn buurmeisje net op mijn deur met de vraag of ik kon stoppen, want ze wou slapen :( Dood zonde! Wanneer moet ik nou oefenen?


Een sateetje kost 0.60RM. Dat is dus 15 eurocent. zes keer 0.15EU = heel goedkoop voor zoiets lekkers!


STEAMBOAT - varierend van 1 - 4RM (0,25 - 1EU) kon je een stokje pakken en dan zelf koken of frituren! LEKKRRR!


Trishaws in Melaka



Oh en mijn nieuwe vriendje (Domo-Kun) maakt ook zo zijn dingen mee! http://www.facebook.com/album.php?aid=2054878&id=1238575994&l=8078fec0b6

7 opmerkingen:

  1. kon je niet wachten met eten tot de foto gemaakt was...want ik zie maar 5 stokjes saté liggen en je zegt 6?! hahaa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lol inderdaad! en ik heb nu echt zo'n erge trek in sate :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha - maar het rijstje (linksboven) is de 6de... hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eni, leuk hoor die avonturen van Domo-Kun....ik wil hem graag aaien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eni....heb je gister gemist...was de 1e keer in de zaal weer trainen zonder jou....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @sandra.. ooooooh :( geen lachend bruin meisje op het veld? Zonde he! succes er mee! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Enitia, zo te zien geniet je volop naast je studie. groetjes en veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen